SVAREN

2011-07-26 | 18:14:51

Äntligen kommer svaren till frågestunden upp, fick ihop några frågor iaf! :D

FOTOGRAFERING m.m..
Hur länge har du fotograferat?
- Jag började fotografera när jag köpte min första kamera, en digital kompaktkamera. Den köpte jag våren 2009, så det blir väll ungefär två år!
När fick du din kamera?
- Fick och fick, jag betalade faktiskt halva kameran själv. Den 25 februari 2011 :)
Vet du hur mycket den kosta?
- Den kostade 8000 kronor.
Din favoritbild?
- Denna bilden fick nog bli min favoritbild, jag tog den bara för någon dag sen och jag tycker det ser häftigt ut med korna uppe på backen och ja jag gillar den helt enkelt! :) 

Nästa köp? (i fotoväg)
- Jag har lite fotogrejer som ska inskaffas, men när det vet jag icke! Men de är följande: reflexskärm 5i1 56cm, closeup-filter +10, Nikkor 50mm f/1.8!
Anser du att fjärren Nikon ML-L3 var ett bra köp och fungerar den som den ska - inga problem alltså?
- Ja, den fungerar jättebra och jag rekommenderar den verkligen!
Vad anser du att är det bästa med fotografering?
- En svår men bra fråga, men det måste nog va att stå med kameran i handen och ha en trevlig person framför kameran som så gärna vill bli fotograferad och nästan inte kan stå stilla när den tittar på bilderna för att den gillar dem så mycket! Då blir jag glad! :)
Vad är din starkaste foto-sida?
- Detta är ingen fråga som jag egentligen kan svara på, denna frågan skulle jag vilja ställa till er! Enligt mig själv så tycker jag att jag är ganska bra på porträtt, det är även det som jag tycker mest om! :)
Siktar du in dig på en fotografutbildning och ser du dig själv som en fotograf om några år?
- Det är klart att jag vill bli fotograf, men det är så många som vill det så det blir nog bara svårare och svårare. Men jag lutar väll lite åt att gå en medialinje på gymnasiet och efter det så får jag helt enkelt se vad som händer!
Vilket photoshop andvänder du?
- Jag andvänder mig av Photoshop Elements 8
Vilka bloggar läser du?
- Jag följer ett antal bloggar och har gjort det ett tag. De är: NRphotos (Naemi, min kusin), photobymadeleine, Tinkerbella, Michaela Dahlström, Lefoto, Nevnarien, mm.

MIG
Vilken är din favorit film?
- Twilightserien, äälskaa!
Varför gillar du converse så mycket?
- De är snygga, sköna, passar till allt, finns i många olika färger och former!
Har du syskon?
- Japp, en lillebror. Felix, 13 år.

nämen titta, där har vi ju han! Min lilla (eller inte så liten längre) lillebror!

Har du någongång varit utomlands, Vart?
- Ja, det har jag! Jag har varit på Cypern 3 gånger, Thailand 1 gång, England 1 gång, Turkiet 2 gånger och sen i Danmark och Tyskland ett antal gånger! :)
Vilket är ditt favoritdjur?
-
Apor, hihi! de är så sjukt coola! :D
Hur lång är du?
- Jag är hela 181 cm lång!
Din favoritlåt just nu?
- Jag har faktiskt ingen favoritlåt, mina kompisar säger att jag är 'efter' med alla låtar för att jag hittar dem så långt efter dem.. hehe, ;)
Din favorit färg?
- Hmm, ljusrosa & vit! :)
Hur gammal är du?
- 15 år!
Går du på någon sport?
- Yes, innebandy!
Om du fick vara kändis för en dag, vem skulle de då vara?
- Jadu, svår men bra fråga! Jag skulle nog vilja vara någon känd fotograf och se hur det verkligen är att jobba som en professionell fotograf! :D
Gillar du glass?
- JA! :D


Kommentarer
Postat av: Emma [hockey & foto]

Oh, alltid kul att läsa frågestunder :D Jag älskar också Twiligt <3

2011-07-27 | 00:03:36
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback