2011

2012-01-09 | 10:34:12

januari hände det inte så mycket, jag var trött på min kompaktkamera och suktade efter en systemkamera. Fotade inomhus med Naemi, med blixt och allt!

Februari, blev fotad av Naemi i den fina snön. Andvände flitigt min lila klocka, haha. I slutet av månaden köpte jag mig en systemkamera, det blev många bilder på mig själv i speglen med blixt.. haha!

Mars, började förstå kamerans inställningar lite mer, började andvända manuella inställningar och allt blev mycket bättre! Snön försvann och jag fotade mossa. Hade fotodag med mina fina vänner Hillevi och Jessica! Åkte till Halmstad med Naemi och fotade varandra. For till Jönköping på innebandycup, slutade 3:a! Tittade på mycket innebandy denna helgen.

April, det blev roligare och roligare att fotografera, det blev ljusare ute och det började blomma. Tog en av mina favoritbilder på Hillevi, konfirmerade mig, fotade med Naemi i de fina skogarna, hade grillkväll vid sjön med mina fina vänner och fotade Neo! Fyllde 15 i slutet av månaden!

Maj, köpte en fjärrutlösare och började fota självportätt. Hade den härligaste vårdagen med Hillevi där vi fotade och filmade massor! Fotade med Naemi och åkte på roliga utflykter med klassen! I mitten av månaden åkte vi till London, vilken upplevelse!

Juni, slutade 8:an och på avslutiningsdagen åkte vi direkt till Göteborg och hälsade på kusinerna, tittade på Wilma när hon dansade. Var i Halmstad väldigt mycket, fotade en av mina favoritbilder den med fåglen! Fotade självporträtt som jag blev väldigt nöjd med! Fotade även Hillevi i en pool, häftigt reslutat! 

Juli, åkte till Halmstad med Hille, Matte och Jessica. De tre översta är på dem, fotade dem mycket när vi var där! Åkte på många utflykter med familjen och fotade ganska mycket natur! Tog några spontan bilder på Hillevis katt, vet faktiskt inte om det är Maja eller Stig, haha!

Augusti, var i Halmstad med Naemi och tittade på September. Fotade Hille, Naemi och sen Ebba bland de fina blommorna i solnedgången! Naemi visade mig hur jag skulle fota karuseller, jag tyckte det blev ett häftigt resultat! Bloggen såg ut så, tycker att den headern är så somrig och härlig!

September, och så blev det höst! Fotade min fina vän Jessica, Vittsjös damlag kom upp i allsvenskan och jag var och fotade på deras ankomst! Fotade Elina, hängde med mina conversekompisar, haha. Fotade Jessicas bror Andreas!

Oktober, fotade och mixtrade lite i photoshop med bilderna på Ebba. Blev fotad av Naemi och jag tog många porträtt denna månaden, som jag blev ganska nöjd med! Fotade vid sjön och det var meningen att jag skulle fota fotboll fast det slutade med att jag fotade publiken istället, haha.

November, fotade och blev fotad av Naemi, vann en fototävling och priset var en reflexskärm! Fotade Hillevi i de fina löven. Åkte till Cypern med mamma!

December, fotade självporträtt med jultema, gick Lucia för skolan, shoppade med mina fina vänner, åkte på innebandycup i Trelleborg. Det blev julafton och jag fick ett tillskott i kameraväskan, Nikkor 50mm f/1.8G! Firade nyår med mina fina vänner, tog då massor av bilder med Hillevi!

2011 var ett mycket bra år och jag tycker själv att jag har utvecklats med mitt fotograferande. Nu får vi hoppas att 2012 blir ännu bättre!

Kommentarer
Postat av: Johanna

fina bilder! :)

2012-01-09 | 11:15:31
URL: http://johannamariakallgren.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej fin blogg, ska vi följa varandra på bloglovin? :)

2012-01-09 | 12:29:20
URL: http://perfectlyunbroken.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilket härligt år du haft!! :)



SV: Taack, så mycket! Blev faktiskt väldigt nöjd med den :)

Jaa, jag är jättenöjd med mitt batterigrepp! Kameran känns mer stabil när jag fotar & sen får jag ju dubbel batteritid vilket inte är helt fel heller ;) Så jag tycker lätt att det var värt pengarna! kram

2012-01-09 | 13:07:19
URL: http://louisecarolin.blogg.se/
Postat av: NRphotos

najsbajs! detta året ska vi fota mera tillsammans :D

2012-01-09 | 14:28:21
URL: http://naemirosander.blogg.se/
Postat av: linnéa - fotoblogg

SV: följer dig nu också! :)

2012-01-09 | 15:00:06
URL: http://linnealinneaa.blogg.se/
Postat av: cajsa tapper - fotoblogg

Åh ser najsigt ut, ditt 2011 :D

2012-01-09 | 18:00:14
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback