Favoritbilder #2

2014-10-12 | 13:47:00
En annan favoritbild, denna är tagen 2012. 

Kommentarer
Postat av: emelie

snygg bild!
tro jag har läst på fb att du går på c4 i k-stad(??)
Omdu gör det,(för går i 9:an, och tänkt att gå där) kan du inte berätta lite om skolan och linjen du går i(hade tänkt söka in inom foto, antingen estetik/media eller samhäll/media) :):):)

Svar: Hejsan! Jo visst går jag på C4! Läser Samhäll/media och jag går i trean. Skolan är ganska stor och har bra lokaler (Fina med högt i takt och så). Antar att du har hört uttrycket att "På C4 accepterar alla varandra" och det stämmer verkligen. Jag själv var lite skeptisk mot det innan jag började där men eftersom det finns så många olika människor där så bryr sig ingen om du du ser ut osv. På min två och ett halvt år där har jag aldrig sett någon mobbning eller onda blickar i korridorerna! Det är bara en så skön känsla över hela skolan. Linjen jag går, samhäll/media, passade mig perfekt! Min kusin, som tog studenten förra året, gick estetik/media och hon tyckte det var en väldigt "slapp" linje. De har väldigt mycket media och klassen var inte så studiemotiverad. Min klass och linje däremot är det mer plugg, alla i min klass vill ha bra betyg och det gör också mig motiverad. Om du väljer samhäll/media läser du ingen media i 1:an, det kommer först i tvåan. Så jag skulle råda dig att om du är lite mer pluggis (som jag, haha) välj samhäll/media! Men om du är lite skoltrött eller så, så välj estetik/media.
Hör gärna av dig om du vill veta mer! Och på C4 har vi en dag då man kan följa med olika klasser, antar att de dagarna är snart! Det rekommenderar jag verkligen för då får du se hur det går till på lektioner och hur lärarna är och så! :)
Felicia Lilja

2014-11-08 | 16:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback